utorak 29 april - Reisverslag uit Topola, Bosnië en Herzegovina van bouwteam Banja Luka - WaarBenJij.nu utorak 29 april - Reisverslag uit Topola, Bosnië en Herzegovina van bouwteam Banja Luka - WaarBenJij.nu

utorak 29 april

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg bouwteam

29 April 2008 | Bosnië en Herzegovina, Topola

vervolg
Aan het eind van de dag is te melden dat de balk er in zit en dat het de hele dag geregend heeft; de bewoners hadden dus de pannen nog een dagje kunnen laten liggen....
Er werd vanmorgen vroeg al een varken aan het spit gezet- dat heeft de hele ochtend boven een vuurtje gebraden. Om 14.00 kwamen de werkers er achter dat het HUN lunch was, dat de hele ochtend rondjes had gedraaid, want toen werd het in hapklare brokken op tafel gezet met brood en zuur.

De kachel/fornuis heeft de hele dag gebrand om te koken. Omdat Andre erboven aan het werk was om het laatste stukje van de schoorsteen te repareren. Aan het eind van de dag zag hij er uit alsof hij als schoorsteenveger was gebruikt. Zijn grijze koppie was zwart geroet.
Verderop werd het huisvuil verbrand.
Kortom - luchtjes en geurtjes en rook alom.

De architekt van Caritas kwam rond de middag langs om het werk te bekijken en te overleggen over de voortgang.
Door het orthodoxe Paasfeest had de architekt de laatste ontwikkelingen gemist.
In het gesprek werd duidelijk, dat de architekt perplex was over de voortgang.
Met de bewoners was afgesproken wat van belang was. Dat was het dak vernieuwen en goed dicht maken.
Omdat het weer niet meezat is aan de binnenkant gewerkt. Nu ook het dak er bijna op zit, is feitelijk dus alles gedaan, meer nog dan verwacht.
Dus, zei de architekt: jullie zijn ongelooflijk - het ' fast team from Holland'. Meer dan hij had gedacht is gedaan en op een magnifieke manier, snel en betrouwbaar.

Toen werd gevraagd wat de bewoner er zelf van vond, was die ' very very happy'. Kijk en daar gingen we voor.

Het begin van de panlatten zit er op, helaas regent het - morgen gaat het dak dicht en wordt dit verhaal afgesloten.

Door de voortvarende bouw van dit topteam hebben we een dag gewonnen; die tijd gebruiken we om met de familie een mooie afsluiting te maken.

groet van het team

• 29 April 2008 - 18:20

Angelique & Stefan :

Hoi bouwteam,

Wij dachten een leuke koningingenavond tegemoed te gaan hier in Nedrland, maar een varken zo van het spit lijkt ons eigenlijk nog aangenamer.

Zo te lezen gaat de bouw zeer voortvarend, krijgen julie voldoende medewerking van omwonende en worden jullie (terecht) flink in de watten gelegd.

Gebruik die gewonnen dag maar lekker voor jullie zelf om na 2 van die top weken van werkzaamheden ook nog even van de omgeving te genieten voordat jullie terug keren.

In afwachting van de volgende berichtgeving,

Stefan & Angelique

• 29 April 2008 - 20:08

Willy En Cor Mulder:

Jullie voeren fantastisch werk uit, en zo binnen de tijd. Menig bedrijf in Nederland zou willen dat ook zij binnen de planperiode konden klaarkomen met het werk. Maar dit kan natuurlijk alleen maar als er een goede samenwerking en een goede teamgeest is; en die blijken bij jullie duidelijk aanwezig te zijn.
    En wat geweldig die samenwerking met de "bevolking". Willy zei, als ik vogel was zou ik even naar jullie toevliegen om naar jullie prestaties te komen kijken. Veel succes gewenst voor de verdere afwerking en hartelijke groeten aan alle teamleden en al "onze Banja Luka vrienden".
    Willy en Cor.

• 29 April 2008 - 21:11

Pauluskoor.:

Wat hebben jullie enorm veel werk verzet.Hebben jullie ook pannenbier gehad? Leuk om de vorderingen te lezen. Heel veel succes met de laatste loodjes!
    We wachten weer op het volgende verslag. Met groet, Nel de Winter

• 29 April 2008 - 22:41

Greet En Luuk:

Je bent een echte Bouw-pastor, José. Gaat heel goed lees ik in de verhalen. Moeder is trots op je en wij ook. Ik print de teksten uit en deel het rond binnen de familie die nog niet aan de computer is. Nog een paar fijne dagen en kom samen gezond weer thuis.
    Aan alle stoere bouwers: groet uit Zaandam.

• 30 April 2008 - 05:11

Susan:

succes nog de laatste paar dagen en petje af voor het fast team from Holland.

groetjes susan.

• 30 April 2008 - 09:31

Michel En Femke:

Fijn te lezen dat het allemaal zo goed gaat en dat jullie zonder al teveel problemen door kunnen gaan. Jullie zijn toppers! Hoop dat jullie vandaag ook nog de kans krijgen een borrel op de Koningin te nemen net als wij. Geniet nog even van de laatste dagen en dan op naar een veilige terugreis naar Nederland/Purmerend. Succes! Dikke kus van ons.

• 30 April 2008 - 12:07

Joke En Jaap :

geweldig werk van jullie.
    veel gezondheid en goede terug reis.

• 30 April 2008 - 13:48

Marco En Yvonne :

orange groet van uit holland;

ik wilde een leuke orange foto meesturen, maar helaas ook van hier naar daar lukt het niet.
    pap weer schoon( hebben jullie toch wel een foto van genomen he) , mies en fem hebben geregeld dat oma ook alles kan lezen (mam is gelukt)
    heerlijk dat er meer is gedaan dan gepland voor hen maar ook fijn gevoel voor jullie geniet de laatste dagen en aub heeeeeel voorzichtig weer richting huis ! dikke kus
    liefs van de loefjes

• 30 April 2008 - 13:59

Flora:

fijn dat alles zo naar wens is verlopen. geniet nog even. vele handen hebben jullie werk lichter gemaakt. goede reis terug. ik hoop op 17 mei ook van de partij te zijn.

• 30 April 2008 - 14:43

Anja Cavalini:

Geweldig bouwteam, wat jullie voor elkaar hebben gekregen.
    Ik wens jullie een veilige thuisreis. Doe alle bekenden, vooral de bisschop als jullie die nog zien, de hartelijke groeten uit Hilversum. Heel leuk jullie belevenissen zo te kunnen volgen.
    Hartelijke groet,
    Anja Cavalini

• 30 April 2008 - 17:32

Jan En Riet Dekkers:

We hebben weer een gezellige Koninginnedag achter de rug. Hier was het weer goed, maar bij jullie regent het steeds, horen we. Morgen, Hemelvaartsdag, wordt er niet gewerkt? En dan nog één dag voor de thuisreis weer begint. Veel succes voor de laatste dagen en groetjes uit Purmerend.

• 30 April 2008 - 18:51

Kees Bartelson:

Dag allemaal,
    Wens jullie sterkte en veel succes.
    Zie uit naar 17 mei.
    En bedankt voor al het toegestuurde nieuws.
    Kom veilig thuis !
    Dag!