donderdag 24 - Reisverslag uit Topola, Bosnië en Herzegovina van bouwteam Banja Luka - WaarBenJij.nu donderdag 24 - Reisverslag uit Topola, Bosnië en Herzegovina van bouwteam Banja Luka - WaarBenJij.nu

donderdag 24

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg bouwteam

25 April 2008 | Bosnië en Herzegovina, Topola

Het werk gaat langzaam, maar gestaag verder. Steeds is er iets om op te wachten, om te overleggen hoe aan te pakken, met de familie die in het huis woont - met de bouwmensen van het bisdom; met elkaar....maar blokje voor blokje en steentje voor steentje groeien de muren en komen kamers, een badkamer,een hal in zicht op de bovenverdieping. Het open trapgat is met een muurtje gedicht.
Het vraagt van de bouwers om creatief en constructief te zijn, alle kwaliteiten van jaren evaring worden aangesproken!
Met elkaar puzzelen ze de beste oplossing er uit.
De familie werkt goed mee, ze worden bij het verhaal betrokken en daar zijn ze blij mee - en ze helpen waar maar kan. De kinderen dragen stenen aan, spoelen troffels schoon. Ze vinden het prachtig.

Het is jammer dat er geen foto's beschikbaar zijn. Ik heb geprobeerd ze via de camera op de site te krijgen, maar de computer is te oud.
Dat bewaren we maar voor als we thuis zijn - er worden heel veel foto's gemaakt, alles wordt gevolgd en vastgelegd.Nu moeten we het maar even met het verhaal doen.

De regen valt mee, af en toe een bui.
Nadat deze dagen het binnenwerk is gedaan is de hoop dat de komende dagen de dakpannen vervangen kunnen worden. Het doorzakken van het dak was veroorzaakt door een zwakke konstruktie; die wordt nu eerst opgevangen door meer balken die beter geplaatst worden.

Voor de fam Mulder is het goed te vermelden dat de Krankennahrung goed bij Caritas is gekomen. Dank !

Gisteravond was het genieten van alle reacties die op de site stonden ! Het doet goed te merken dat jullie meelezen en meeleven.

Dit weekend is het oosters Pasen; dat wil zeggen dat vandaag (vrijdag) tot en met maandag de grote winkels dicht zijn, bedrijven nit werken, kantoren gesloten. Gelukkig hebben wij ons Pasen al gehad - wij kunnen doorwerken. We hebben wel gevraagd of het goed is dat we doorgaan - dat het geen problemen/aanstoot zal geven. Nema problema/geen probleem.

De taal is een geweldige drempel tussen de bewoners van het huis en de werkers, maar geeft tegelijk erg veel plezier door het vinden van oplossingen en leren begrijpen van woorden en gebarentaal. We krijgen bijv. SOK (sap) en hebben er plezier in dat voor ons SOKSOK dus dubbeldrank is.....

Vandaag wordt het een zonnige dag - we hopen op een gunstig vervolg van het avontuur met het dak.

Hartelijk gegroet namens het bouwteam - Jose

• 25 April 2008 - 14:01

Jan En Riet Dekkers:

De weersvoorspelling voor de komende dagen is gunstig. Het dak kan eraf. Wij volgen de verdere ontwikkelingen. Succes voor het bouwteam.

• 25 April 2008 - 15:56

Susan:

succes met de komende werkzaamheden en het moet me van het hart dat het een genot is om jullie ervaringen te lezen, want wat kan jij goed schrijven Jose.
    Dikke kus voor Petra!

Groetjes susan

• 25 April 2008 - 20:15

Hetty Klokman:

Jammer geen foto's maar je verhaal, Jose, is dusdanig dat het allemaal heel goed te volgen is. Waar ik toch heel benieuwd naar ben is: hebben jullie 's morgens een bouwvergadering en zijn er voldoende disciplines binnen de groep om de diverse werkzaamheden te kunnen verdelen ? Hoe gaat dat in z'n werk ??
    hartelijke groet aan allen.